• Sepetinizde ürün bulunmuyor.

Dardanel ihracat odaklı büyümesini sürdürüyor

Dardanel ihracat odaklı büyümesini sürdürüyor

Dardanel 2023 yılının ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı. Dardanel başarılı performansı ile yılın ilk üç ayında, net satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 90 oranında artırarak 530 milyon TL’den 1 milyar TL’ye çıkardı. İhracat satışlarında ise dolar bazında bu artış yüzde 50 oranında oldu.

Dardanel’in 2023 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını değerlendiren Dardanel Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, “2022 yılını öngördüğümüz şekilde başarılı finansal sonuçlarla tamamlamıştık. 2023’ün ilk çeyreğine baktığımızda da bu ivmenin beklediğimiz gibi artarak devam ettiğini görüyoruz. 39 yıldır sektörümüzde pek çok ilke imza atan bir marka olarak, dünyanın en büyük deniz ürünleri üreticilerinden biri olma hedefiyle Ar-Ge yatırımlarımıza ağırlık veriyoruz. Bu yıl da sürdürülebilir büyüme stratejimizin temelini Ar-Ge, inovasyon ve yeni üretim hatlarına yaptığımız yatırımlar oluşturuyor. Büyümemize paralel olarak da Dardanel güvencesiyle lezzetli ve sağlıklı ürünlerimizi çok daha geniş bir coğrafyaya ulaştırmayı planlıyoruz. İhracatta daha büyük rakamlara ulaşmayı hedefliyor, 2023’te de istikrarlı büyümemize devam ediyoruz.” dedi.

DARDANEL HAKKINDA

Türkiye’yi ton balığıyla tanıştıran ilk marka olan Dardanel, 1984 yılından bu yana faaliyetlerini Çanakkale ve İstanbul’daki fabrikalarında üretim yaparak sürdürüyor. Dardanel; ton balığının yanı sıra hazır yemek, somon füme, somon marine ve havyar gibi soğutulmuş ve katma değerli dondurulmuş deniz ürünleri kategorilerinde lider konumda. Ayrıca Tonlu Aç Ye kategorisindeki ürünleriyle tüketicilerin ‘her an, her yerde sağlıklı ve lezzetli öğün’ arayışlarına yanıt verirken dondurulmuş Kolay Pişir serisi ile hiçbir ön hazırlık gerektirmeden 8 dakika içinde hazırlanan deniz ürünlerini tüketicilerin beğenisine sunmaya devam ediyor. Kendi sektörünün lideri olmayı sürdüren Dardanel, Türkiye’nin ilk paketli hazır sandviçi Mr. NO markasını tüketicilerle buluşturdu. 2022 yılında Sushida markasıyla Türkiye’nin yemeye hazır ilk paketli sushisini pazara sundu. Aynı yıl, Jazzy markasıyla kedi ve köpek maması sektörüne girdi. Fortune 500 Türkiye listesinde de yer alan Dardanel, 29 ülkeye yaptığı ihracat ile Türkiye’nin gıda ihracatında en hızlı büyüyen şirketlerinden biri olmanın yanı sıra 2022 yılında Yunanistan’ın köklü deniz ürünleri markası Kallimanis’i bünyesine katarak ihracat coğrafyasını daha da genişletti. Balık ve deniz ürünlerindeki uzmanlığını sağlıklı tüketim trendleri ile birleştiren Dardanel, Dardenia ve I Love Fish restoran konseptleriyle Türkiye genelinde geniş deniz ürünleri menüsüyle hizmet veriyor.