2020’nin sonlarına geldiğimiz şu dönemde 2020’nin kendi mottosu olan “Evdeymiş gibi rahat, dışarıdaymış gibi şık” görüşünü benimsemeye devam ediyoruz.
Artık Z jenerasyonunun da moda dünyasında büyük etkilere sahip olduğunu dönemimizde hem bilinçli hem de özgüvenli bir nesil ile karşı karşıyayız, bu da doğaya ve insana zarar vermeden tasarımlar yaratan ve sürdürebilirlik ilkesini benimseyen markaları ister istemez ön plana taşıyor.
Ülkemizde ve dünyada zor süreçlerden geçtiğimiz şu zamanda daha fazla gülmeye ve mutlu olmaya ihtiyacımız olduğu çok açık. İşte bu jenerasyon sayesinde moda sektöründe biraz renklenip neşelenmek de işten bile değil. 90’ların deri ceketleri, postalları, crop top’ları ve üste oturmayan jean’leri, daha doğrusu seksi ve rahat görünümü bu sayede de geri dönmüş durumda. Çeşit çeşit zincirler, gerdanlık kolyeler ve choker’lar da bu görünümün tamamlayıcı parçaları.. İnciler ise hem zamansız oluşları hem de klasik görünümleriyle başı çeken parçalardan olmaya hazır.
İddialı ve cesur olmayı sevenler için renkli deri pantolonlar ve full look görünüm ön plana çıkıyor, gümüş ve kristal aksesuarlar da odağı kaçırmamak adına iyi bir tercih olabilir. Bunların yanısıra panço kollu ceket ve trençkotlar gold detaylardaki zengin görünüm ile tamamlanabilir. Klasik çizgiyi terci edenler ise toprak ve camel tonlarını kullanmaya devam edebilirler. Bu sezon kadife ve dantel de öne çıkan dokulardan, özellikle inci detaylı parçalarla tamamlayarak romantik bir görünüm sağlayabilirsiniz.
Gelelim bu sezonun trendlerine.. Dediğimiz gibi zahmetsiz ve rahat bir görünüm sağlayan saç, makyaj ve kıyafetler ön planda.. Yaratıcı, gelenekselden uzak, kurallara boyun eğmeyen ve eğlenceli parçalar modaya yön veriyor. Irk, etnik kimlik ve cinsiyet sınırlarına meydan okuyan, modaya maskülen ve feminenin ötesinde yaklaşan yeni kuşak sayesinde cinsiyetsiz markalar da giderek artıyor. “Moda için değil, kendin için giy” diyen yeni nesil akıllı üretim ve akıllı tüketim görüşüne de değer kazandırıyor.
Yeni düzende sürdürülebilirlik ve markaların kendi hikayelerinin olması da rahatlık kadar önemli. Peki nedir bu hikaye dediğimiz şey?.. Yani markanın bir amacı olmalı, dünyaya zarar vermemeli ve kişinin kendi dünya görüşüyle uyuşmalı. Araştırmalara göre bir güzellik markasının bu özellikleri taşıyabilmesi için hayvanlar üzerinde deney yapmamış olması ve vegan oluşu da önem taşıyor.
Sonuç olarak kıyafetlerinizin nasıl göründüğü değil, kişiliğinizi nasıl kıyafetlerle temsil ettiğiniz fark yaratıyor artık. Cinsiyetler arası eşitlik ve çeşitliliği savunan, beden ayrımcılığı yapmayan, otantik ve vizyoner markalar öne çıkmış durumda.
Siz siz olun, kişiliğinizden ve stilinizden asla ödün vermeyin.
Modayı neşe ile yaşayacağınız bir ay olması dileğiyle..